ASPHALT
YEAR:
2010
Completed
STATUS:
TYPE:
CLIENTS:
LOCATION:
SIZE:
COLLABORATORS:
Club
Daniel Höferlin, Roland Mary (Bar Mohren 30 GmbH)
Mohrenstraße 30, 10117 Berlin
1000 m2
TEAM:
PHOTOGRAPHER:
Thomas Karsten, Alexandra Erhard, Paola Bagna
Stefan Wolf Lucks, Friederike von Rauch, Henrik Jordan, Angela Raab
Im Untergeschoss des Hotel Hilton am Gendarmenmarkt hat karhard für die Gastronomen Daniel Höferlin und Roland Mary das ehemalige Trader Vics in einen modernen Club mit Bar, Lounges, Dancefloor und Livemusik umgeplant. Alle bestehenden Einbauten wurden entfernt, die Fläche wurde in einen Rohbauzustand versetzt um die Voraussetzungen für die akustischen Messungen zu schaffen. Der gesamte Club wurde mit frei schwingenden Vorsatzschalen ausgestattet bzw. mit schweren Abmauerungen an den Stützen, die das Erscheinungsbild des Clubs entscheidend prägen. Kernstück des Clubs ist die zentral angeordnete Bühne, die die Fläche in einen Clubbereich mit Dancefloor teilt und in einen Barbereich mit Livemusik. Die Möblierung wurde kombiniert aus gebrauchten Möbeln, Stücken zeitgenössischer Designer, Eigenentwürfen von karhard und NoName-Produkten.
Commissioned by restaurateurs Daniel Höferlin und Roland Mary, Karhard has been working on the conversion of the former Trader Vics venue in the basement of the Hilton hotel on Gendarmenmarkt into a modern club with its corresponding bars, lounges, dance floor and live music facilities. The existing premises have been completely stripped down to the underlying structure to allow the acoustics to be redesigned from scratch. The entire club has been fitted with non-weight-bearing dividing walls and heavyweight brickwork on supporting pillars designed to provide the premises with unique visual features. At the heart of the club is its centrally located stage, which divides the premises into, respectively, a nightclub area with dance floor and a bar area with live music. The furnishings are a combination of used items, pieces by contemporary designers, in-house designs by Karhard and anonymous “no-name” products.
OUTTAKES
PRESS
H.O.M.E 2011, Seite 68
55 Bars, Hi-Design, Seite 342 - 349
Club + Bar, Pace Publishing, Seite 178-179